Daily Archives: mai 23, 2015

Fethiye,Tyrkia

Så er vi i Tyrkia, etter 10 dager i Norge. Hjemme i Norge var det fryktelig kaldt men det var allikevel hyggelig med en visit.Vi kom hjem til velstelt hus og hage, og et kjøleskap med hjembakt brød, pålegg og en bøtte med høyt ønsket Trøndersodd. Vi rakk både å besøke og få besøk av venner og kjente, og spesielt morro var det vel for farmor og farfar å få besøk av matrosene de ikke hadde sett på nesten to år. Reisen til Tyrkia startet fra Værnes på Tirsdag kveld 1840, og etter en fem timers mellomlanding i Kjøbenhavn, bar det videre til Istambul med Pegasus air. Og onsdag morgen nytt fly videre til Antalya. Derfra tok vi taxi to timer til Fethiye, hvor vi nå ligger på hotell, nede på bryggekanten i gamlebyen.

Da vi dro fra Trondheim, var det i følge planen i dag, 23/5 som var beregnet ankomst for båten vår til Fethiye. Dette har selvfølgelig endret seg, og i skrivende stund er det i morgen ettermiddag som gjelder( i følge marinetraffic.com som vi stadig sjekker så ser det for oss ut som det kan komme ytterligeer forsinkelser).

Men vi lider ingen nød mens vi venter, god og billig mat og mye å se på. I går var vi på heldagstur med safari jeep, inne i landet og oppe i fjellene. Så på katakomber, ørret farmer, var inne i en canyon på gangbroer over fossende vannmasser og fikk oss en god lunsj. Vi var vel egentlig ikke kjempe imponerte! Vi blir nærmest litt betenkte over oss selv………… har vi opplevd så mye de siste årene at vi er i ferd med å bli litt kravstore mht. opplevelse? Tror nok svaret er tja, kanskje.

Vi har rukket å spise kebab, middelhavs fisk, ørret og masse grønnsaker,og oliven i ulike former. Maten er i hverfall herlig. I dag skal vi møte vår lokale agent, og så ta oss opp i fjellet bak hotellet her der det ligger noen katakomber.