Daily Archives: februar 13, 2013

Gebursdag i Tyrell Bay.

Tirsdag 12/2 var det John Kennet vi feiret, og hvilket selskap! Når vi dro fra Union Island på mandag, ble vi kaldt opp på VHF av Hakuna Matata, de var som oss på vei til Tyrell Bay, og ikke bare det! De kunne fortelle at der lå sansynligvis også Kairos. Da vi kom inn i Tyrell Bay ble det nærmest dans på fordekket til Kairos da Telma og Torbjørn så at vi kom å la oss i siden av de. Det ble kajakk til stranda og bading. Senere på ettermiddagen kom Hakuna Matata glidende inn i bukta, og der sto Jonas å hoppet av begeistring. De fikk knappest ankeret ned til bunnen før han var over hos oss på besøk. Dette var helt tilfeldig, vi gikk hit pga. propellen, de andre båtene er på tur sørover. Mye har skjedd siden sist vi så hverandre….. på Hakuna Matata var bestefar Rolf mønstret av og to par var mønstret på. På Kairos var farmor og farfar og onkel mønstret på. Mamma hadde bakt bløtkake,muffins,sjokoladekake og enda en sjokoladekake. Det ble kake på store å små, og etterpå ble det film (flåklypa) på barna og øl/rødvin og peanøtter på de store. Og så dro Bjørn Arne (skipperen på Hakuna Matata) opp en flaske akevitt og ei eske snus……. da ble det julekveld da! Nå er det onsdag ettermiddag og de andre båtene er dradd. I morgen skal vi på land å skifte propell (tror vi i hvertfall nå).

Karneval i Hilsborough på Carriacou.

Vi kom inn til Hilsborough på mandag klokka 1200, og skipperen skulle i land for å sjekke inn. Synet som møtte han var han ikke forberet på! Det var karneval, og gatene var fulle av fulle, ja svært fulle. Ikke bare var de fulle, de hadde nok røyket noe som du ikke får hos Tidemann. Mere av den sorten de dyrker i bakgården og som ville gitt livstid i fengsel hvis noen hadde brydd seg. Og på stranda og i gatene lå folk å sov, natten til mandag har de en tradisjon med å kaste maling på hverandre og det synet som møtte skipperen kan således ikke beskrives med ord, og kameraet lå selvfølgelig i båten. Tollerne lå nok å sov, for tollkontoret var stengt til Onsdag. Og hos politiet (de som var så vanskelige sist vi sjekket inn) der var de bemannet, men så fulle at de bare satt å kniste og lo. Alle papirer var i orden og velkommen til karneval, og for all del kom på paraden i morgen….. vi tok de på ordet.  Paraden var kort og u-organisert men det var mye fint å se på (det syntes i hvertfall noen). Desverre falt de fleste bildene for pressesensuren, og bare 3 ble aksepterte for publisering. (spesielt intereserte kan ta kontakt, så kan flere bilder oversendes mot vederlag) Etter paraden dro vi hjem til båten og feiret gebursdag.